Frank Wouters

Frank Wouters

1. Marketing is weggegooid geld, tenzij … 2. Managen met humor

PROFIEL

Kempenzoon Frank Wouters bleef niet onder zijn kerktoren.
Eerst reisde hij de wereld rond als Marketing Manager voor een multinational, daarna was hij actief als zelfstandig adviseur op vlak van strategische marketing. Ook is hij bestuurder, marketingadviseur en trainer van een lange lijst bedrijven van Groningen tot Nice.

Zijn boek ‘De Bedrijfsnar’ gaat als een schokgolf door de wereld van de marketing en het management. Het haalt immers op gegronde wijze een aantal evidenties onderuit. Met name het marktonderzoek moet er genadeloos aan geloven. Zal dit boek de manier waarop wij denken over marketing veranderen? Het zou best kunnen.

Frank is ook columnist voor Radio 1.



FORMULES

1 dagdeel


ONDERWERPEN

1. De marketing is weggegooid geld, tenzij …
Deze lezing gaat over hoe de traditionele marketing alleen werkt voor marktleiders, maar dat je om marktleider te worden totaal iets anders moet toepassen, namelijk conceptuele marketing. Op basis van het boek ‘De Bedrijfsnar’ krijgt u uitleg over hoe het wel moet, met weinig geld en veel resultaat.

2. Managen met Humor: Hoe pas je humor toe om mensen managementprincipes duidelijk te maken.


REFERENTIES

Lezingen voor: Unizo, MGL, Compagnie, Hét Kappersseminar, Wave International, Modeunie, BVT, Schwarzkopf, Spectrum, Flanders Business School, AJU, Rotary, M4M, HSMAI, Essilor, …


PUBLICATIES

De Bedrijfsnar, Manifest voor een marketing revolutie.

Artikels in: Marketeer, Adformatie, De Standaard, Carp, Marketing Online, , Computable, ZI-Bizz, Express, enz…

Interviews verschenen o.a. in: Trends, Bonanza, Bizz, De Tijd, De Juristenkrant, enzovoort


RUBRIEK
Marketing, Management

Gesproken talen: Moedertaal