Jan Vermeiren

Jan Vermeiren

Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken?

PROFIEL

Jan Vermeiren is in België (en ver daarbuiten) dé specialist i.v.m. netwerken.

Als de oprichter van Networking Coach geeft Jan niet enkel interactieve presentaties, trainingen, workshops en persoonlijke coaching, maar hij adviseert organisaties ook hoe het netwerken te stimuleren op hun evenementen en hoe netwerken te integreren in hun verkoops- en wervingsstrategie.

Daarnaast wordt hij ook regelmatig over dit onderwerp geïnterviewd door o.a. de Belgische televisie (de Zevende Dag, Lichtpunt),Vacature, de Tijd, Kanaal Z, Bizz, Jobat en het Ingenieursblad.
Jan is de auteur van de netwerk boeken “Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken” en “Let’s Connect!” en de CD “Let’s Connect op een evenement.”

De Amerikaanse versie van Let’s Connect was trouwens een best seller op Amazon met als hoogste plaats tot nu toe nummer 2 bij marketing boeken en nummer 9 bij management boeken. Jan is de eerste Belgische auteur die daarin geslaagd is.

Jan en zijn team werken zowel voor grote internationale bedrijven zoals Deloitte, IBM, ING, Nike, SAP en Sun Microsystems als voor kleine bedrijven en freelancers.


FORMULES

De presentaties zijn variabel in lengte en inhoud. Zij kunnen zowel ingepast worden in de agenda van uw evenement als als aparte presentatie gegeven worden tijdens of na de werkuren. Er kunnen zelfs lunch- of ontbijtsessies voorzien worden.



ONDERWERP

Heel veel mensen hebben tegenwoordig een profiel op LinkedIn en een paar connecties, maar weten niet goed wat ze nu eigenlijk met deze website moeten. Vragen zijn: “Wat kan IK er eigenlijk mee? En hoe zou ik dat dan aanpakken zonder er te veel tijd aan te besteden?”
In deze interactieve presentatie legt Jan niet enkel uit waar de kracht van LinkedIn zit, maar toont hij ook een drie stappen strategie om snel resultaten te boeken met LinkedIn.
Daarnaast worden er nog extra geavanceerde strategieën uitgelegd die aangepast zijn aan het profiel van de aanwezigen. Denk bv. aan het vinden van nieuwe klanten, van een nieuwe baan, leveranciers, partners, experts en iedereen zowel extern als intern die kan helpen om je job sneller gedaan te krijgen.
Er wordt afgesloten met enkele weinig gekende eigenschappen van LinkedIn die weinig gekend zijn, maar die wel er voor kunnen zorgen dat alle acties op LinkedIn ook iets opbrengen of tevergeefs zijn en enkele tools die kunnen helpen om meer te doen op LinkedIn in minder tijd.


EXTRA

• Jan wordt vaak ingeschakeld om congressen te openen of af te sluiten. Bij het openen ligt de nadruk op het inspireren en stimuleren van de deelnemers om gedurende het congres of evenement te netwerken. Bij het afsluiten krijgen de deelnemers concrete tips hoe contacten te leggen en te netwerken op de aansluitende borrel of receptie.
• Jan geeft tevens trainingen, workshops en coaching rond netwerking en referrals, gaande van enkele uren tot meerdere dagen.
• Daarnaast levert hij advies aan organisaties om:
o het netwerken tussen de aanwezigen op uw evenementen te stimuleren.
o hoe netwerken in een verkoops- of aanwervingsstrategie in te schakelen.
REFERENTIES

Dit zijn enkele citaten van mensen die Jan hebben ingehuurd:
o 'Jan Vermeiren is in staat om op een interactieve & humoristische manier zijn publiek een aantal basis-inzichten te geven rond netwerken: hierbij slaagt hij erin mensen aan te zetten tot actie, niet enkel op het moment ze de zaal verlaten maar tijdens de sessie zelf. Het is een aangename manier om rond netwerken te werken... een aanrader !'
Barbara De Jonghe, People & Personal Development, IBM
o Het verhaal dat Jan Vermeiren, de Networking Coach bracht op het congres was boeiend en vernieuwend. De focus werd door hem gelegd op je eigen netwerkattitude. Het lijkt zo vanzelfsprekend om te 'netwerken', maar dat is het niet altijd. Jan Vermeiren heeft de deelnemers op het congres het 'netwerkbewustzijn' weer bijgebracht.
Theo Wijnen, congres voorzitter VVSG (Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten)
o 'Als bedrijf zijn we constant op zoek naar nieuwe oplossingen om aan de klanten aan te bieden, en bestaande oplossingen beter te maken. Het netwerking idee was nieuw voor ons, maar heeft op vrij korte termijn nieuwe perspectieven geopend uit een totaal onverwachte hoek. Business partners die ogenschijnlijk niets met elkaar gemeen hebben, slagen via het netwerking event die we hadden georganiseerd, erin om nieuwe samenwerkingsverbanden te smeden, met unieke value propositions als resultaat naar de eindgebruikers markt. De begeestering, het enthousiasme en de frisheid van de interventie van Jan heeft de partners ertoe aangezet om zich open te stellen voor nieuwe contacten en ideeën.'
Frank Opsomer, Sales Manager Partner Sales Organisation, Sun


Gesproken talen: Moedertaal