Martine Verheyen

Martine Verheyen

Non-verbale kledingcommunicatie voor de zakenman & -vrouw

PROFIEL

Martine Verheyen combineert een gedegen opleiding als imagoconsulente (ze is lid van het AFIPP - Association Française pour l’image Personnelle et Professionnelle in Parijs) met een jarenlange ervaring in management. Zij is dan ook bijzonder goed geplaatst om mensen uit het bedrijfsleven bij te staan met imago-, kleur-, stijl- en kledingadvies.



FORMULES

1,5u / 2u / 3u
Workshops voor groepen tot 15 personen
Voordrachten voor grote(re) groepen


ONDERWERPEN

1. Voordracht “je persoonlijke beste kleuren voor kleding, accessoires, make-up en kapsel”
waarbij informatie gegeven wordt over wat men kan verwachten als men voor een kleurenadvies gaat. Er wordt gesproken over de kleurentypes en hun kleuren. In het eerste gedeelte komt aan bod hoe belangrijk het is om met kleuren aan de buitenzijde te laten zien wie je binnenin bent. Er wordt ook gesproken over eigenschappen en de betekenis van kleuren.
Aan het eind wordt er een korte demo gegeven van een kleurenanalyse op iemand uit de groep.

2.Voordracht “stijl en kledingadvies”
Hier spreken we over non-verbale communicatie en kleding, over stijliconen en stijltypes, over silhouetvormen en gelaatsvormen wat daarbij hoort van kleding, kapsel, brilmonturen, halsuitsnijdingen, enz. Stijlregels komen aan bod waarbij telkens voorbeelden gegeven van wat je moet doen als je slanker, voller, kleiner of groter wil lijken. Tot slot bespreken we een voorbeeld van een basisgarderobe.

3.voordracht: “Kleur en kleding voor de zakenman/zakenvrouw”
waarbij het vooral gaat over non verbale communicatie met kleding en correcte zakelijke kleding volgens de zakelijke etiquette. Formal business attire en business casual worden besproken zowel voor dames als voor heren. Er worden foto's met voorbeelden getoond en ook info gegeven over kleur en stijladvies i.v.m. persoonlijke uitstraling en het belang van een positief persoonlijk imago in relatie met een positieve bedrijfsimago.

4.Een workshop kleurenadvies voor 12 personen (tot max.15 pers.)
waarbij elke deelnemer te weten komt welk kleurentype hij/zij is. Per type wordt advies gegeven over de kleuren van kleding, accessoires, make-up en kapsel. Het theoretische gedeelte wordt aan de hand van een PowerPoint presentatie gebracht.

5. Een voordracht kleur- en stijladvies met workshop kleur voor 12 personen (tot max. 15 pers.)
Inhoud van 1 en 2 met 4

6. voordracht: “Kleur en kleding voor de zakenman/zakenvrouw” met workshop kleur 12 personen (tot max. 15 pers.)
Een combinatie van 3 en 4

7. Voordracht: “Parfum is een kunstwerk en parfum kiezen is een kunst”
Parfum kiezen volgens je type. Om tot een keuze te komen moeten we weten welke ingrediënten gebruikt worden voor bepaalde parfums. Het Comité Française du parfum heeft een indeling gemaakt van geurfamilies. Door die nader te bekijken kom je te weten tot welke geurfamilie je lievelingsparfum behoort. Er worden enkele grote klassieke parfums voorgesteld en ook enkele hedendaagse parfums om te zien tot welke geurfamilie die behoren. Verder een aantal wetenswaardigheden en praktische informatie in verband met het aanbrengen en het bewaren van parfum. Parfum is een kunstwerk en parfum maken is een kunst. Het is eveneens een kunst een parfum te kiezen die als het ware voor jouw persoon gemaakt werd. Aan het eind van de voordracht worden de parfums die besproken werden rondgegeven om te testen.


Gesproken talen: Moedertaal