Patrick Castelain

Patrick Castelain

Geurmarketing: de why, what, when, where & how van deze nieuwe marketingtool in communicatie en verkoop

PROFIEL

Patrick Castelain heeft een stevige carrière uitgebouwd in De media. Als pionier bij VT4, daarna als oprichter van TMF en Vervolgens als Gedelegeerd bestuurder bij De Vrije Pers (P-Magazine, Ché,…).
Enkele jaren geleden startte hij zijn eigen bedrijf in geurmarketing.
Als communicatie- en marketing expert heeft hij een passie voor merkpositionering, beslissingsprocessen van consumenten en motivationele factoren in het aankoopproces.



FORMULES

1 uur / 1,5 uur (inclusief praktijkoefening geurherkenning)


ONDERWERP

Deze lezing geeft een overzicht van de mogelijkheden in geurmarketing, doorspekt met praktijkvoorbeelden uit het binnen- en buitenland.
De gedachtengang vertrekt van theoretische waarden met betrekking tot “Branding” en merkgetrouwheid en vloeit over naar praktische voorbeelden en studies.

Inhoud:
1. Visie - Historiek
2. Invloed van geuren
3. Branding
4. Natuurlijke geurverspreiding
5. Studies en cases (incl. eigen cases)
6. Top 10 geuren en bedrijven
7. Toepassingen in de horeca, food en non-food
8. Wat brengt de toekomst
9. Geurtoestellen


Gesproken talen: Moedertaal