Mic Adam

Mic Adam

Social Media overzicht


PROFIEL
Marketing Manager – Wang Laboratories (B& USA)
International Sales & Marketing Manager -  Kryptonite (USA & B)
International Sales Manager – Van Aerden Group (F & B)
General Manager – Van Aerden Group (USA)
International Sales Manager – Ophardt Hygien Technik (D)
Marketing Manager - Unisys Belgium (B & F)


TALEN
NL / FR / EN / DU


FORMULES
1h à 2h – presentatie – sociale media
1/2d training en workshop over sociale media
1 dag training vm sociale media, policies, & monitoring


ONDERWERPEN
Wie en wat zijn sociale media?
Iedereen heeft de mond vol van sociale media en de betekenis die ze hebben voor de bedrijfswereld. Maar zijn sociale media wel iets voor uw bedrijf? En hoe begint u er aan? Door sociale media beter en gerichter in te zetten kan u de klantenbinding en reputatie van uw bedrijf versterken. Monitoring en beleidslijnen zijn daarbij de twee hoekstenen. Het is belangrijk om te weten wat de markt over je bedrijf, merk of product vertelt en er je sociale media strategie en beleid op af te stemmen. Een oprechte communicatie met de markt versterkt je klantentrouw en verspreidt je reputatie in de sociale media netwerken. Mic Adam toont je de effectiviteit en ROI van je social media initiatieven via monitoring, advies en opleiding.

Hoe wordt je social media manager voor je bedrijf
Steeds meer bedrijven gebruiken social media. Om klanten te werven, nieuwe medewerkers te vinden of als klantendienst. Helaas ontbreekt vaak een strategie of aanpak: elk departement doet zijn ding. Bovendien vergen social media veel tijd.
Logisch dus dat veel bedrijven zoeken naar een Social Media Manager. Die zorgt voor een unieke, uniforme aanpak (policy), traint de medewerkers en monitort de resultaten.
In deze training leer je hoe jij Social Media Manager wordt voor jouw bedrijf én breng je dit meteen in praktijk. Vanuit een audit en business strategie tonen we jou welke 8 social media platformen een must zijn voor je bedrijf. We maken profielen aan op sites als Facebook, Linkedin, Twitter en starten een bedrijfsblog op.
Je krijgt ook de tools om je te engageren in online conversaties en deze te monitoren. Tot slot leren we je hoe je een basic social media policy opstelt.


REFERENTIES
Op aanvraag


PUBLICATIES
Maandelijkse blog in de De Tijd
Artikels in Bizz Magazine, Forward Magazine, HR Magazine, etc.




RUBRIEK
Sociale media: facebook /  twitter / linkedin / Youtube
Gesproken talen: Moedertaal