Edo van der Zouwen

Edo van der Zouwen

Wat is marketing van diensten (en wat is het verschil met traditionele marketing)

PROFIEL

Edo van der Zouwen (drs.), 1969. Afgestudeerd in Bedrijfskunde.
Gewerkt in diverse marketingmanagement, sales en adviesfuncties bij Unilever, PriceWaterhouseCoopers, Sonera Nederland en Beeldrecht.
Nu mede-eigenaar en consultant van een marketingadviesbureau gericht op het ondersteunen van professionele dienstverlenende organisaties bij het definiëren van hun marketingstrategie en het ondersteunen bij de uitvoering ervan.


 

 


FORMULES

45 minuten - 1 uur


ONDERWERPEN

Dienstenmarketing versus gewone marketing. Hierbij wordt allereerst ingegaan op wat marketing nu eigenlijk is. Vervolgens wordt het verschil bekeken tussen dienstenmarketing en traditionele marketing. Belangrijke factoren hierbij zijn een geheel andere definitie van kwaliteit, de invloed van relaties en verkoopkanalen en daarmee ook de belangrijke rol van relatiemarketing.

Doelgroep: Managers, marketingmanagers en marketingmedewerkers van (professionele) dienstverlenende organisaties in Nederland en België.


REFERENTIES

De Association for Services Management International (AFSMI). Lezing op 15 februari 2007 tijdens de themamiddag ‘Wat is Marketing’.

 


 

Marketing, marketing van diensten, dienstenmarketing, relatiemarketing, kwaliteit van diensten, kwaliteit van dienstverlening, verkoopkanalen, kwaliteit, traditionele marketing, producten marketing, fast moving consumer goods, fmcg

Gesproken talen: Moedertaal